De meeste dromen zijn bedrog

18779_537629233df9a_18779

Auteur: Mhairi McFarlane

Samenvatting:
Anna Alessi, een dertiger met een serieuze baan in het Britisch museum, is nog steeds op zoek naar haar ware liefde. Terwijl zij datingssites gebruikt en al honderden afspraakjes heeft doorstaan, plant haar zus Aggy haar eigen bruiloft met Chris-de beste schoonbroer die ze zich kan wensen.
Op een avond gaat ze naar een schoolreünie. Omdat ze vroeger heel erg werd gepest, is ze best bang voor wat het zal zijn. Op de reünie lijkt niemand haar echter te herkennen, zelfs James Fraser niet, de knapste en populairste jongen die haar op school het ergst had vernederd maar waar ze ook een serieus oogje op had.
Als Anna nog geen week later James tegenkomt op haar werk, omdat ze een samenwerking doen met het bedrijf waar James werkt, doet Anna zo bot mogelijk tegen hem. Ze wilt helemaal geen samenwerking met hem.
Na verloop van tijd leert Anna James meer en meer kennen en ze ontdekt dat hij veel volwassener en serieuzer is geworden. Ze worden zowaar vrienden. Maar dan vindt James een foto van Aureliana (Anna’s echte naam die ze na het middelbaar heeft veranderd) en wordt de vriendschap brut verstoord…en terug opgelost. Anna ontdekt dat haar verliefde gevoelens terugkeren maar James en zijn vrouw Eva zijn net weer bij elkaar. Wanneer Anna naar Italië gaat voor de bruiloft van haar zus, besluit ze James achter zich te laten.

Mijn leeservaring:
Dit.boek.is.een.parel.! Serieus, door dit boek te lezen geloof je weer in liefde en vriendschap. Volgens mij een van de mooiste boeken die ik ooit heb gelezen!
Het boek wordt geschreven in hoofdstukken die afwisselend focussen vanuit James’ kijk en Anna’s kijk op de gebeurtenissen. Ze overlappen elkaar niet vaak, het verhaal loopt gewoon door maar wordt bekeken vanuit het personage waar het op dat moment het meeste om draait. Dat is heel erg handig, vind ik, want zo lees je ook de gedachten van de tegenspeler van het hoofdpersonage.
Tot ongeveer in de helft van het verhaal, steun ik James meer dan Anna. Ik vind Anna een redelijk vervelende vrouw en kan me goed vinden in James’ gedachten over haar.
Anna is ook een voorbeeldkarakter, en ik vind het geweldig dat het hoofdpersonage het zo moeilijk heeft in de liefde.
Toen ik in het boek begon, dacht ik dat het heel logischerwijs Anna ❤ James ging worden. Maar die veronderstelling werd vaak ontkracht. Nee, ze zouden geen koppel worden. Oh, jawel, ze gaan een stel worden. Ah, nee, toch niet. Enkel vrienden . Het was echt heel moeilijk om dat te beslissen. Het was helemaal niet zoals ik had verwacht, en dat is weer prachtig, want zo blijft het altijd spannend.
Er worden zoveel mooie momenten beschreven in dit boek, het is om bij weg te dromen. Ook zijn er gebeurtenissen en worden er zinnen gezegd die mij doen nadenken. Ik vind het schitterend.
EEN ABSOLUTE AANRADER ❤

Score: 9/10

Geef een reactie

