Champagne in Chateau Marmont

1001004010214920

Auteur: Lauren Weisberger

Samenvatting:
Brooke  is een jonge vrouw met vuurrood haar, die samen met haar man Julian Alter, waarmee ze al een dikke 5 jaar getrouwd is, in een kleine flat in New York woont.
Julian is muzikant en probeert al jaren bekend en succesvol te worden. Hoewel veel mensen, vrienden en familie, daaraan twijfelen, is Brooke er zeker van dat hij ooit door zal breken. Zelf was ze verliefd op Julian’s muziek (en op Julian zelf) van de eerste keer dat ze hem hoorde spelen en zingen, en ze weet dat er veel mensen hetzelfde vinden.
Brooke doet er alles aan om Julian te helpen naar zijn succes. Ze neemt een 2e baan-ook in de voedingsadviseur-categorie van haar eerste baan- om te kunnen rondkomen en in Julian te investeren.

En dan is het moment eindelijk daar, dat Julian bekend wordt.
Het begint met een paar talkshows en interviews, maar al snel neemt hij zijn eigen cd op, gaat hij naar grote evenementen waar hij optredens geeft en gaat hij op tournee. Brooke ziet Julian steeds minder en minder. Al snel ontdekt ze de keerzijde van de medaille van Julians succes. Ze moet constant om vrije dagen vragen op haar werk om met Julian mee te kunnen reizen, er verschijnen vaak roddels en gênante gebeurtenissen in magazines en ze worden voortdurend achtervolgt door camera’s.
Wanneer Brooke wordt ontslagen bij haar eerste baan en op verplicht verlof moet bij haar tweede, is Brooke het beu. Julian ziet ze steeds minder, wat hij normaal vindt door zijn werk, en in een magazine verschijnen belastende foto’s van Julian en een wildvreemde vrouw. Dat is de druppel die bij Brooke de emmer doet overlopen en voor haar de beslissing maakt weg te gaan. Ze hoopt dat Julian een juiste keuze maakt.

Mijn leeservaring:
Net zoals de andere twee boeken van deze auteur die ik reeds gelezen heb (nl de duivel draagt prada en de wraak van prada), gaat dit verhaal over doodnormale mensen die plotseling terechtkomen in een wereld van glitter en glamour. Lauren (de auteur) hanteert in elk van deze drie boeken haar typische dezelfde schrijfstijl, en vreemd genoeg gaat het niet vervelen. Er worden vaak ellenlange zinnen gebruikt, maar dat went snel (in mijn geval dan toch). Haar karakters zijn vaak ook voorzien van droge humor, en sarcastische opmerkingen, wat het lezen heel aangenaam maakt.
Ik vond het een leuk boek om te lezen, ik wist niet wat ik moest verwachten na de twee prada’s, eerst wist ik niet eens dat Weisberger nog andere boeken op haar naam had staan.
Ik kan me heel goed vinden in het karakter van Brooke. Ze is een hard werkende vrouw die haar man steunt door dik en dun, en is dan ook overdonderd wanneer ze in die luxueuze wereld terechtkomt. Haar reacties zijn dan ook zeer aanvaardbaar, op momenten dat ze roddels te weten komt. De roddels echter, zijn volgens mijn mening niet ZO erg, oftewel had ik me meer illusies gemaakt.
Bepaalde stukken in het boek, zoals wanneer Brooke wordt uitgenodigd bij een praatgroep voor vrouwen van beroemdheden, vind ik behoorlijk nutteloos. Ze komen een hoofdstuk voor (zonder bepaalde aanleiding) en hebben daarna geen enkele betekenis meer in het verhaal. Af en toe had ik het gevoel dat het een beetje langdradig werd, maar niet zo erg dat het ging vervelen. Een uitstekend boek 😉

Score: 7.5/10

Geef een reactie

